2010.11.03.

Most akkor mid van?

Jön az egyik unszimpatikus (köszönni sem tud...) emberke, privát kérdéssel.

Kicsit úszom a melóban, kolléga is szabin van, meg amúgy is próbálom leépíteni az ingyenélőket.

Új szlogen: Sajnos privát kéréseket nem intézhetünk munkaidőben.

Eddig még senki sem kérdezte meg, hogy és munkaidőn kívül mi van, pedig már kész van a tarifatáblázatom is.

Na szóval, jön. És kérdez.

- Vettem otthonra egy routert, és fel is telpítettem, de nem megy az internet.

Szívem szerint visszakérdeznék, hogy hova telepítette fel. Inkább megnyitok egy olvasatlan levelet, beleolvasok, és csak utána mondom:

- Hát ebben sajnos szerintem nem tudok segíteni.

Nem áll le.

- De az jó, ha azt állítottam be, hogy valami pépépéo?

- Nem tudom. Ha ADSL-ed van, akkor igen.

- Az van.

- Akkor jó.

- De mégsem megy az internet.

Megpróbálom megint lerázni.

- Nem tudom sajnos, ADSL-em sosem volt.

- NEM VOLT???

- Nem. Soha.

Nem sikerült lerázni, folytatja.

- De kér valami nevet, meg jelszót.

- Az ADSL az ilyen...

- De én olyat nem kaptam.

- De kaptál.

- De biztos hogy nem kaptam.

- Akkor nem ADSL-ed van.

- De az van, de amikor kijöttek, akkor csak letettek egy modemet, meg rákötöttél a kábelre.

- Akkor neked nem ADSL-ed van, hanem kábeles interneted.

- Tényleg? És annak mi a neve?

- Kábeles interenet.

- Kábeles internet?

- Az.

- Így hívják?

- Igen, így.

- És ahhoz hogy kell beállítani a routert?

- Nem tudom, szerintem a legjobb ha felhívod a szolgáltatódat.

- De van ilyen, hogy statikus IP, meg DHCP. Melyik kell?

- Tényleg nem tudom. Sajnos nem ismerem fejből az összes routert meg internetszolgáltatót.

Végre elmegy.

5 perc szünet.

Jön vissza.

- A telefonom talált egy "guest" hálózatot. Ahhoz hogyan tudok csatlakozni?

Nézem, iPhone-ja van. Az ilyennek minek?

- Menj el arra az oldalra, hogy w¤¤¤.¤¤¤¤¤.com, és ott le van írva, hogy hogyan tudsz hozzá csatlakozni.

- Hogy milyen oldalra?

- w¤¤¤.¤¤¤¤¤.com

- OK.

5 lépés után visszafordul.

- Hova is kell elmennem?

- w¤¤¤.¤¤¤¤¤.com

- És azt hol találom? A W: meghajtón?

- Nem, az interneten.

- Jaaa.

3 perc szünet, rámszól MSN-en:

BA: Hali.. most voltam nálad
át tudnád dobni a linket ?

xaba: w¤¤¤.¤¤¤¤¤.com

BA: thnx
még egy kérdés..
a böngészőm a telefonomon ezt írja ki
Safari cannot verify the identity of "¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤.¤¤¤.¤¤¤¤¤.com"
ez azt jelenti, hogy ezzel a böngészővle nem megyek sokra ?

Ma brutálisan türelmes vagyok...

De az ilyen minek vesz routert? Ha már vett, minek próbálja beállítani? És minek az ilyennek iPhone?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyuszy 2010.11.03. 16:21:53

És akkor képzeld el, dolgoztam olyan helyen, ahol a júzerek gond nélkül behozhatták a szarjaikat, és az otthoni pécéjükkel lehetett bent szórakozni meg oktatni őket...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.11.03. 16:27:51

@nyuszy: én is, de ott alap volt, hogy sörrel/csokival/egyebekkel együtt hozták a szarjaikat ;)

nyuszy 2010.11.03. 18:36:55

@xaba99: Nálunk ennél rosszabb volt a helyzet, jellemzően ihatatlan, eredetileg is ajándékba kapott bort akartak adni, ha egyáltalán valamit...

Keen25 2010.11.04. 08:37:25

Xab. Azt hiszem, hogy ujra el kellene olvasnod a pokoli operator naplojat. :)
A tarifatablazatra azert kivancsi vagyok. :)
A Regi sörös/turorudis moka? :)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.11.04. 08:47:12

@Keen25:

tarifák:
óradíj egységesen 1000HUF
ha ki kell menni, akkor két eset lehetséges:
- elvisz a delikvesn kocsival, majd ha végeztem, haza. ekkor 3000HUF a beugró, ebben egy óra munka benne van.
- nekem kell megoldanom a közelekedést: 5000HUF-ról indulunk, ebben is egy óra benne van.

az évek során egyre többre értékelem a szabadidőmet...

nyuszy 2010.11.09. 16:43:24

@xaba99:
Én fel szoktam ajánlani, hogy ha elhozza a gépet, hazaviszem, ötezerért újratelepítem.
Ha oda kell menni rendbe rakni, akkor 4.000 Ft-os óradíjjal számolok, plusz kiszállási költség, és persze nem garantált, hogy nem lesz belőle mégis újratelepítés.
Általában meg tudom őket győzni az újratelepítésről :)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.11.09. 16:52:10

@nyuszy: adatmentés is benne van az 5000-ben?

nyuszy 2010.11.09. 17:00:32

@xaba99:
Alapvetően ez az ár a fullgyalu-vindóz-drájverek-offisz-böngésző-adóbríder jellegű esetekre érvényes. Ha ennél jobban bele kell mászni, akkor már személyfüggő a dolog erősen.

Benjy_blog 2010.11.17. 14:17:06

Tarifatáblázatról csak annyit, hogy xaba99 és én az előző munkahelyünkön túró rudiban mértük az ilyen szívességeket... Emlékxel Xab?:)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.11.17. 14:27:40

@Benjy_blog: ez így, ebben a formában nem igaz. ;)
a túrórudis táblázatot te találtad ki egyedül, és csak azután, hogy én már elmentem. ;)

én általában söröket szoktam kérni.

Benjy_blog 2010.11.17. 14:30:24

Hmm...lehet pont azért találtam ki mert elmentél?:) Sör az igaz, és álltalában olyat amit nehéz beszerezni... ez is csak azt mutatja h igényes vagy;)

Mikrobi 2010.11.17. 18:21:19

Lehet, hogy nekem is vállalni kéne efféle munkákat... Bejönne egy kis mellékes;-)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.11.18. 09:03:37

@Mikrobi: ááá, nehogy azt hidd...
skótok az emberek, inkább szenvednek vele, minthogy egy hozzáértő emberrel megcsináltassák...
süti beállítások módosítása